Na této stránce mi můžete sdělit své názory a připomínky, za které budu ráda.
-
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak máte povídání o tom polystyrenovém pletení, tak tam máte buclák a úžasným víkem, proto vás prosím o postup takového víka. Děkuji mnohokrát Lada
-
2010-08-19 09:03:54 | Jiřina - Zajíček
Jen bych ještě chtěla upřesnit - protože máte v galerii zajíčků několik a jeden hezčí než druhý - jde mně hlavně o toho, do kterého se dá dát miska s obilím. Děkuji.
Jiřina
-
2010-08-17 15:55:22 | Jiřina - Prosba
Dobrý den, Hani, prosím, mohla byste sem dát postup na malého velikonočního zajíčka, kterého máte v galerii? Vypadá moc pěkně.Děkuji
-
Dobrý den Jiřino,
velikončního zajíčka určitě také nafotím. Původně jsem chtěla počkat do jara, ale na Vaši žádost ho udělám dříve. Mám připravený i fotopostup na kuřátka, tak tedy i s ním nebudu vyčkávat na Jaro
-
2010-08-19 08:58:51 | Jiřina - Zajíček
Moc děkuji, budu ráda. Jsem hodně netrpělivá a chtěla bych všechno vyzkoušet hned.
-
2010-08-08 08:12:28 | Anonymní - re: ruličky pomoooocveronika napsal:prosím o radu ako na ruličky, píšete, že na konci by sa mali rozširovať, neviem či to moc uťahujem, ale ja ich mám úzke aj na konci, resp. na začiatku ju mám tak ako píšete úzku, potom sa mi ku koncu rozširuje, ale ked vyťahujem špajglu, tak sa mi tým vytiahnutím ten začiatok rozšíri.... Tak neviem čo s tým a som dosť zúfalá. Praxou to asi nebude, lebo ich so susedou máme narobených už dosť veľa, a zasúvať nám nejdú....
Jsem jsem začátečník a tohle se mně taky občas stalo. Teď si při motání dávám pozor, abych ke konci ruličku víc utahovala - otáčením špejle v ruce. Když mně nejdou ruličky do sebe, pomůžu si i tak, že koncem špičatých nůžek konec ruličky opatrně roztáhnu nebo tu, co nasunuji zmáčknu a stočím. Trochu to zdržuje, ale je to lepší, než ruličku vyhodit.
-
2010-08-06 21:46:32 | veronika - ruličky pomooooc
prosím o radu ako na ruličky, píšete, že na konci by sa mali rozširovať, neviem či to moc uťahujem, ale ja ich mám úzke aj na konci, resp. na začiatku ju mám tak ako píšete úzku, potom sa mi ku koncu rozširuje, ale ked vyťahujem špajglu, tak sa mi tým vytiahnutím ten začiatok rozšíri.... Tak neviem čo s tým a som dosť zúfalá. Praxou to asi nebude, lebo ich so susedou máme narobených už dosť veľa, a zasúvať nám nejdú....
-
Vy máte konec i začátek ruliček stejně široký? Někomu se vede dělat konce uzší než začátek. Budiž. Důležité je, že jeden konec je širší jak druhý. Jak píše anonym viz výše, tak při stejně širokých koncích můžete ten, co vsouváte předhnout a tím ho ztenčit. Jinak při vytahování špejle u namotání ruličky s ní moc netočte, jinak má rulička tendenci se dole rozšířovat. Nebo točte na druhou stranu. Jelikož nevím, na kterou motáte ruličku, tak Vám neporadím na kterou točit.
-
2010-08-06 11:27:31 | Šárka Zavadilová - dotaz
Haničko, prosím vás, ráda bych se přihlásila do kurzíku pletení z papíru. Píšete, že v polovině září něco takového chystáte. Jsou ještě volná místa? Jsem z Čáslavi, ale nic mi nebrání přijet k vám, i když to není až tak blizoučko.Za vaši zprávičku děkuji Šárka
-
Dobrý den Šárko, ano, od poloviny září povedu opět kurzy pletení z papíru. Budou zřejmě každých 14 dní. Vy to máte opravdu docela kus cesty. Koncem října plánuji udělat celodenní kurz (zřejmě o víkednu). To už by bylo asi pro Vás. Podle zájmu se celodenní kurzy mohou opakovat. Asi za měsíc dám na stránky podrobnější informace.
Předloni ke mně jezdila Hutule, která od loňska vede kurzy v Přelouči. To už by pro Vás asi bylo přijatelnější. Zde je na ní kontakt http://hutule.mypage.cz/. Koukněte a snad si něco vyberete.
-
2010-08-05 14:39:39 | Jiřina - Krásná kočička
Dobrý den, ráda bych zkusila udělat dceři (milovnici koček) do nového bytu tuto kočičku.
Popis mně přijde pochopitelný, jen nevím, jak jí připevnit uši ?
Prosím o radu. Jinak - tyto stránky jsou nej... z těch, které jsem ohledně papírového pedigu navštívila - ale chválila jsem už včera (i když chvály není nikdy dost).
Děkuji Jiřina
-
Děkuji, děkuji, děkuji. Uši přiděláte velmi jednoduchým způsobem. Pletací ruličku zakončíte zastrčením o té jedné "osnovní", nebo přilepíte k pletací ruličce v poslední řadě. Zbylé dva konce (osnovní ruličky) zasunete kočce do hlavy. Zakápnete trochou (tavného) lepidla.
-
2010-08-04 16:28:17 | Jiřina - Dotaz
Dobrý den, v posledních dnech jsem propadla pletení z papíru. Našla jsem si informace na internetu a začala motat a motat a také mám za sebou první práce.A moc mě to baví. Vaše stránky jsou skvělé, všechny ty rady a ukázky, jsem nadšená. Moc děkuji, jste moc šikovná. Chtěla bych se zeptat : všimla jsem si že v osnovních ruličkách necháváte špejle - proč? Práce je pevnější? A necháváte je v konečném výrobku nebo je před zakončením vytaháte? Děkuji Jiřina
-
Dobrý den, moc Vám děkuji a těší mě, že Vám udělaly mé stránky radost. Ano, špejle opravdu v osnovních ruličkách mám. Dávám je tam po vytvoření dna. Ruličky jsou při pletení krásně kulaté (neploští se) a když se naklánějí do stran, tak je jednoduše vrátíte zpět. Před uzavírkou se špejle vytáhnou. Tvar osnovních ruliček zůstane kulatý.
-
2010-08-04 10:45:05 | Ladunka
Dobrý den, chtěla jsem se optat z jakého bílého papíru děláte ruličky, protože já mám kancelářský papír a ten je celkem pevný a proto mi to z toho nejde. Děkuju Lada
-
2010-08-04 15:57:48 | HankaSola - Bílé ruličky
Z kancelářského papíru jsem také pleta, jde to opravdu o dost hůře. Proto jsem proužky z papíru měla široké pouze 3 cm. Nyní používám tzv. traktorový papír, který se dříve hodně používal do tiskáren, má po straně dírky (nafotím), ten je sice slabší, ale stále to není ono.
-
2010-07-25 15:47:14 | Maria Fertalova
Mila Hanka ja by som mala k vam jednu prosbu velmi ma zaujala vasa stranka mate velmi krasne vyrobky a ja by som vas chcela poprosit keby ste bola taka laskava a napisala mi ako to tu labut robyte ja som ju pozerala na fotopostupe ale nejako tomu nerozumiem ten kruh ma byt vo velkosti 18cm ,rulicky maju byt dlhe 2m a aka dlzka ma byt na krydla! velmi vas prosim o odpoved lebo nejako tomu nechapem mozna az by som to zacala robyt by sa mi to samo ukazovalo ale bojim sa toho aby som to nejako nezbabrala a aby moja praca nevysla na zmar ja som telesne postihnuta som po siedmich operaciach vymena bedrovych klbov a po operacii chrbtice mam 9mesiacov a caka ma este jedna operacia chrbtice lebo mi to zle zoperovali v ziline tak teraz ma to caka v Bratislave a operacia ma trvat 8az9 hodin teraz nemozem nic take robyt tak stale nieco tvorim a strasne sa mi paci ta labut tak by som ju chcela vyskusat.Nehnevajte sa ze som vam aj o mojom zdravotnom stave tolko popisala a vas s tym zatazovala tak...
-
Dobrý den Marie,
vidím, že to nemáte vůbec jednoduché. Držím Vám pěsti, ať Vám operace dopadne dobře.
Labuť děláte točeným pletením. Spodní část se skládá ze tří samostatných věnečků, které jsou na sebe přilepené. Každý věneček je o kousek větší než ten předchozí. Spodní mám veliký 18 cm (průměr), což představuje asi 60 cm dlouhý váleček. Poslední čtvrtý věneček není uzavřený, ale jsou to vlastně dva půl věnečky. Z každé strany z nich vzadu uděláte ocas a vpředu se oba válečky spojí v jeden. Každé křídlo je dlouhé 60 cm. Doufám, že jsem Vám tím to pomohla.
-
2010-06-18 09:03:32 | Martina
Dobrý den,
prosím Vás chtěla bych se zeptat, dívala jsem se na fotky z Vaších kurzů a strašně mě zaujal košík, který pletla paní v růžové halence na kurzu 19 ze dne 2.6. Je hnědo žlutý. Můžete mi napsat co je to za postup zda ho máte v návodech? Z toho obrázku to nemohu poznat ale vypadá skvěle. Předem Vám moc děkuji. PS: pletu výhradně podle Vašich stránek jsou úžasné
)))
-
Dobrý den Martino, moc Vám děkuji. Výplet, na který se ptáte, se jmenuje rybí kost. Nafocený ho sice mám, ale nyní jsme ho dělala druhým způsobem - a to, že se plete po jednotlivých řadách, zárověň na jednu i druhou stranu. Sice jsem ho začala fotit, ale u druhé řady jsem se trochu zapletla a bylo po focení
Kdyžtak dodám fotky z počátku pletení, ale celé to nemám a nejsem si jistá, zda to budu plést znovu. Tento vzor je sice moc krásný, ale musíte se na něj hodně soutředit. Uvidím. Pokusím se, ale nic neslibuji.
-
2010-06-21 12:40:04 | Martina
Dobrý den,
tak to je asi jediný vzor na který si asi netroufnu už jsem to zkoumala a vypadá to dost složitě. Ale možná to vyzkouším, když přiložíte ty další fotky, pokud Vám to výjde budu moc ráda, je to krásný vzor. Jinak jste opravdu strašně moc šikovná, jsem Vám vděčná za tyhle Vaše stránky,máte je úžasně propracované. Tak Vám moc děkuju a moc se těším na další Vaše nápady (doufám že budou
), rady a inspirace! Přeju krásný zbytek dne!
-
Já Martino děkuji Vám. Během následujících tří týdnů sem asi nic nepřidám, budu mít dost práce. Pak tedy vložím alespoň ten začátek. A snad během prázdnin nafotím celé.
-
2010-06-15 10:29:05 | Lenka
Krásný den Paní Hanko,vaše pletení mě opravdu velmi inspirovalo.Nestíhám plést pro celou rodinu,všem se to strašně líbí a chválí Vás.
-
Milá Lenko, vítám Vás do klubu motalinek a závisláků. Jsem ráda, že jste se také našla v této tvorbě. Myslím, že rodina spíše chválí Vás, ale děkuji Vám.
-
2010-06-02 13:30:09 | Anonymní - re:Petra Cadova napsal:Dobrý den Haničko jste moc velká šikovná pleteníčko máte překrásné jen bych potřebovala radu upletla jsem botku k žraloku a nevím jak dál jak tam máte ten nákres tak nevím kolikrát se vracíte nebo nevím jak dál plést proto se na vás obracím o radu předem moc děkuji Petra
-
Děkuji Vám, zkusím Vám to tedy nafotit krok po kroku ještě jednou, ale nevím, kdy se mi to podaří. Teď jsem o víkednu pryč, pak jedeme sjíždět Vltavu, za měsíc Slavonicích a příprava na ně... Ale pokusím se. Pokud bych náhodou zapomněla, tak se připomeňte.
-
2010-06-03 11:54:56 | Anonymní
Děkuji jste moc hodná a pokusím se botku uplést jen bych ji chtěla stihnou do konce školního roku (pro pani učitelku)ještě jednou moc děkuji Petra.
-
Petro, nejsem si jsiá, zda to stihnu, ale zrovna jsem objevila návod na jiných stránkách. Bota je sice trochu upravená, ale třeba zkusíte ji, nebo Vám to pomůže k pochopení mého návodu. http://www.ple tenizpapiru.cz/9462/navod-na-botu. Hanka
-
2010-05-31 09:41:53 | Petra Cadova
Dobrý den Haničko jste moc velká šikulka skouším plést botku a potřebovala bycg poradit nevím jak dál plést od toho žraloka jestli pletete nejdřív tu kolatou část boty a potom zadek.Prosím vás o radu předem moc děkuji Petra
-
Dobrý den Petro, plete se stále kolem dokola, ale s tím, že ve předu pletete vždy kus sem a tam. Když jste na boku, tak se vrátíte nazpáetek - upletete půl kruh a pak zase pletete po směru kolem dokola celou botu. Tuto část opakujete, jak jen to je nutné. Pokusila jsme se to nakreslit na tom poslením obrázku. Pokud Vám to stále nebude jasné, napište a já to zkusím ještě detailněji nafotit.
-
Dobrý den Haničko, úúúúúúžasné!!!Šikula..
Chtěla jsem se zeptat, prosím udělala byste kurz třeba i v Českých Budějovicích? začínám motat, ale chce to opravdu vidět od profíka, hlavně zavírky, jak správně udělat ucho atd..
Budu vděčná za odpověď, moc díky..
Opravdu super stránky o pletení z papíru - zatím asi nejlepší, na které jsem narazila
Alča
-
Ahoj Alčo, uf, ČB, to je docela z ruky. Jen ta cesta je na celý den. To si nejsem jistá, spíš bych Ti zkusila sehnat kontakt na někoho, kdo je poblíž. Nebo další řešení - od 2.7. do 4.7. bude ve Slavonicích další setkání motalinek. je to relativně kousek od Tebe. Nechtěla bys přijet tam? I tam bych Ti něco mohla ukázat. Více informací nalezneš zde http://slasramo.mypage.cz/menu/slavonice-iv
-
2010-05-06 15:09:39 | alča
...já bych moc ráda přijela, bohužel nemám auto a mám malého prcka, takže to nevidím dobře...ten kontakt na někoho z čb a okolí by byl super..hledám na netu kurzy v okolí a nikde nic nemůžu najít.Tak bys byla moc hodná.Díky moc.Alča
-
Škoda, jsou tam vždy bezvadné srazy. Zkusím se někde poptat. Pro jistotu mi kdyžtak pošli e-mail, ať Tě mohu lépe kontaktovat
-
2010-05-06 00:19:14 | Olga
ahoj Hani, nezlob se, že tě zase otravuju, ale já jsem zkoušela plést tu labuť, ale asi někde dělám chybu, protože mi ten krk nedrží pořád mě padá. Potřebovala bych poradit také jak napojit ty dvě ruličky do jedné. Tam se hrozně motám. Dík Aglo
-
Ahoj, to je teda otravování... Kdybys me bombardovala každý den, tak neřeknu. To spojovánídvou válečků (trubiček nebo jak chceš) v jednu se blbě pletlo, takže jsem to nemohla ani fotit. Dáš si vedle sebe dva válečky. Zakončíš dvě tři ruličky, které vycházejí do spojení těch dvou válečků a začneš oplétat jakoby ty dva válečky najdenou. Zpočátku máš ovál, později si to můžeš vytvarovat dokulata. Je to už lépe srozumitelné?
-
2010-05-07 09:11:44 | Olga
ahoj Hani, tak to ještě jednou zkusím.Už jsem stím švihla. Ještě dělám někde chybu, protože mi ten krk padá.Hlavu jsi pletla podle ruky? Aglo
-
Ahoj Algo, ano, hlavu jsem pletla od ruky. Ona je trochu těžší, takže má tendenci padat, zkus ji kdyžtak přivázat nití a přelakovat. Koukala jsem, že do Slavonic nejsi přihlášená. Nepojedete?
-
2010-05-10 23:59:56 | Olga
Ahoj Hani tentokrát ne. Snad na podzim, pokud pojede Broňa. Já bych jela hned, ale nemám jak :whistle:
-
2010-04-24 14:19:36 | L.Dolínková - dotaz
zdravím Vás moc, jsou to moc pěkné stránky a kdyby bylo možná, přijela byste do Prahy ? Zajistila bych nějaké "baby", abychom se něčemu přiučily. Začínáme dělat nové sociální služby a zrovna by se hodil nápad.
-
Dobrý den paní Dolínková, myslím, že do Prahy bych také mohla přijet. Zkuste mi kdyžtak, prosím, napsat na e-mail (info@rucnivyrobky.eu), kde bychom si kdyžtak domluvily konkrétní podmínky. Děkuji
-
Milá Hanko, objevila jsem Vaše stránky a jsou fantastické.Všechny výrobky máte dokonalé.Také zkouším plést, ale na Vás ještě dlouho mít nebudu. Pletu pouze jednou, nebo dvěmi ruličkami, žádné vzory a uzavírky max. jednoduchou trojřadou. Chci zkusit uplést labuť dle Vašeho návodu, tak dou-fám ... Pletu vázy, nejvyšší měří 175 cm a na ni jsem použila 1.383 ruliček. Potřebuji však Váš kurz. Budu pátrat. Zdraví Marie
-
Dobrý den,
děkuji Vám. Ale ani mé výrobky nejsou dokonalé, jak píšete. A každý na tom svém výrobku vidí chyby. Člověk nemůže hned všechno umět, musí si postupně vším projít. Nebojte, postupně se naučíte i různé vzory. A Labuť vyzkoušejte, jak jsem psala není těžká.
Tak s tou vázou jste si dala pěkně zabrat. Já mám nyní v plánu dělat jednu vysokou asi do 1 m. Tak jsem na ni také zvědavá. Doufám, že spotřeba nebude taková. Doporučuji - čím větší výrobek, tím použijte tvrdší papír (o vyšší plošné hmotnosti = gramáži). Na malé výrobky třeba Zlaté stránky, na velké noviny, letáky (ne ty lesklé).
-
2010-04-16 20:30:43 | Hana
Dobrý večer.Našla jsem vaše stránky a jsou úžasné.Taky jsem už něco upletla,ale vy jste moc šikovná.!Láká mě ta labuť.A děkuji za dobrý nápady.
-
Dobrý den,
moc Vám děkuji. Labuť určitě vyzkoušejte, je pěkná, není těžká, zvládnou ji i začátečnice
Když něco někde najdu nebo něco vymyslím, ráda se s tím podělím.
-
2010-04-16 13:06:14 | Jarmila Šimůková
Dobrý den,
moc se nám líbí pletení z papíru. Kolik se musí přihlásit zájemkyň, aby se Vám uspořádání kurzu vyplatilo. Jsme z Černilova - nedaleko Třebechovic. Dopravit se do Třebechovic by byl asi problém. Děkuji Šimůnková.
-
Dobrý den Jarmilo,
pro čtyři pět lidí bych už jela. Kdyžtak mi napište na e-mail (info@rucnivyrobky.eu) a můžeme se domluvit konkrétně.
-
2010-04-14 13:57:59 | host
Dobrý den,
o možnosti pletení z papíru a Vašich stránkách jsem se dověděla teprve nedávno. Ráda bych se do toho pustila, mám zkušenosti s pletením z proutí, ale nevím, zda mám namotané ruličky nejdříve nabarvit a pak začít vyplétat, nebo nejdříve udělat výrobek a teprve pak ho nabarvit. A barví se i pevné dno? Děkuji za odpověď. :dry:
-
Dobrý večer,
tak to budete mít při papírovém pletení výhodu. Technika je stejná jako u proutí, jen vlastnosti materiálu jsou poněkud jiné. Ale jde o zvyk.
Pokud máte vícebarevný výrobek, tak si ruličky nabarvěte předem. Pokud je výrobek jednobarevný, můžete ho barvit i po upletení.
Možnosti barvení a lakování, včetně popisů jednotlivých výrobků mám popsané v článku "Barvy a laky" v "Nafocených postupech".
Pevné dno si můžete nabarvit ve shodné barvě jako je výrobek, nebo si na něj třeba udělat dekoraci z ubrousku.
-
2010-04-09 06:24:22 | Aglo
Ahoj Hani, chtěla jsem se tě zeptat, když dělalas tu labuť co jsi nani oplétala? Já nemám vůbec čas chodit na diskuzi. Mám teď nějak moc práce. No holt zaneprázdněná důchodkyně. Jinak tě moc zdravím. Aglo
-
Ahoj Aglo, oplétala jsem pletací jehlici č. 5. Vše mám popsáno zde, na mých stránkách, takže se jinde diskuzi prodírat nemusíš

-
2010-04-04 15:08:33 | Zuzana - Rada - pevné dno
Dobrý den, už jsem se mnohokrát pokoušela udělat pevné dno z kartonu ale pokaždé jsem měla ten výrobek nějaký nestabilní. V blízkosti neznám nikoho kdo by pletl, takže se na to nemám kde poptat. Pokaždé to dno raděj vypletu. Tak proto vás prosím o radu jak to pevné dno udělat aby byl můj výrobek hezký jako váš. Děkuji předem
-
Dobrý den Zuzano,
podle Vašeho popisu nemohu říci, kde je chyba. Možná kdybyste mi poslala fotku, viděla bych víc. Píšete, že děláte pevné dno, ale pak, že ho vyplétáte. To vyplétáte začátek košíku, nebo děláte vyplétané dno (a ne pevné)? Nebo můžete mi "nestabilitu" výrobku popsat blíže? Děkuji
-
2010-04-04 21:30:44 | Anonymní - re:HankaSola napsal:Dobrý den Zuzano,
podle Vašeho popisu nemohu říci, kde je chyba. Možná kdybyste mi poslala fotku, viděla bych víc. Píšete, že děláte pevné dno, ale pak, že ho vyplétáte. To vyplétáte začátek košíku, nebo děláte vyplétané dno (a ne pevné)? Nebo můžete mi "nestabilitu" výrobku popsat blíže? DěkujiAno, pokouším se dělat pevné dno, ale jakmile oplétaný předmět vydělám tak výrobek je strašně nestabilní jako bych ho vůbec podle ničeho neoplétala. A když se mi to nedaří tak začnu raději znovu a dno si raděj vypletu a tak se to opakuje pořád. Jsem z toho už docela nesvá.
-
Takže si uděláte pevné dno, tzn. pouze ze dvou kartonů, mezi které vlepíte ruličky. Pak ruličky ohlete o 90 ° nahoru a oplétáte daný předmět. Po jeho vyjmutí je ale výrobek nestabilní. Je to tak? Tak to zřejmě svědčí o tom, že málo utahujete během pletení. Zkuste více utahovat a jednotlivé řady k sobě stahovat. Nebo vyzkušejte pletení dvěma ruličkami. To pak drží o dost více než pleten jednou.
Jen stále nechápu, jak můžete vyplétat dno, které máte pevné...
-
2010-04-11 08:21:44 | Zuzana
Nevyplétám pevné dno. Když se mi ten výrobek s pevným dnem nepodaří tak ho vyhodím (celý ten výrobek) a začnu raděj znovu a dno si raděj vypletu. Děkuji za radu
-
Krásný večer,podle propozic mě nejde vložit článek,galeri s fotografiemi byla bez problémů,ale v uživatelském menu se mě nezobrazuje nabídka bodů,které jsou uvedeny v nápovědě.Doufám,že to není mnou? :confused: ,zkoušela jsem 2 různé prohlížeče ale nic...
-
Dobrý večer,
děkuji za upozornění. Minulý týden jsme stránky převáděli z kapacitních důvodů na jiný hosting. Pokusím se to dát do pořádku co nejdříve. Váš článek mi můžete poslat i e-mailem a já to tam zatím mohu vložit přes administraci.
Kdybyste narazila na další problém, dejte mi, prosím, vědět. Děkuji
-
2010-03-25 22:03:24 | VERONIKA - JE TO ŠKODA
Dobrý večer koukám pořád na vaše stránky a je to krásné ale mrzí mě že já se kvám nemohu dostat na ty kurzy,ráda bych se naučila i jiné věci ale jsem od České Lípi a na mne je to dálka k vám jezdit mám malou holčičku tak by to ani nešlo.Děkuji vám za ty stránky.
-
Dobrý večer, děkuji Vám. Zatím jsem se stále nedozvěděla o nějakém místě blízko České Lípy, kde by se pořádaly kurzy pletení z papíru.
-
2010-03-24 06:46:06 | Olga - Slavoniáce
Ahoj Hani, máš to hezky nafoceno a posáno. Opravdu tam byla perfektní nálada a zábava. Já z toho budu čerpat ještě asi dlouho. Byla jsi perfektní (co byla jsi) kočena. Kdybych byla chlap asi bych se do tebe zamilovala hih Olina
-
Ahoj Algo, díky Ti, asi se budu červenat :confused:. I já budu ze Slavonic dlouho čerpat, jsem stále nadupaná energií. Doufám, že se na dalším srazu sejdeme.
-
2010-03-21 17:52:55 | Urbanová Lenka
Dobrý večer, na posledním pletení jste nám ukazovala kuře.Chci se jen zeptat, jak jste upletla ty křidýlka, že jsou nakonci dokulata ?Děkuji
-
Dobrý večer, křídla jsem pletla tak, že jsem ohnula jednu ruličku, do tohoto přehybu jsem vlepila další ruličk, kterou jsem začala oplétat zbylé dva konce (stejně jako papírovou kytičku nebo uši zajíce pleteného jednou ruličkou). Ten přehyb je hodně dokulata. Plete se ze shora. Vršky jsou dokulata, spodek ne. Snad to během týdne dodám nafocené na stránky.
-
2010-03-21 00:03:31 | Martina - Labuť
Dobrý večer,
jako první bych Vám chtěla moc pochválit Vaši stránku je naprosto úžasná! Je toho na netu hodně, ale tak skvěle propracované to máte jen Vy. Máte veškeré postupy téměř do detailu propracované a to je pro samouky naprosto super! Jsem na Vaších stránkach neustále
Chtěla bych vyzkoušet tu labuť je úžasná jediné co nevím tak jak mám začít obplétat tu jehlici, nevím jak začít když je tak uzounká. Předem Vám děkuji za odpověď a taky Vám děkuju za Vaši stránku! Přeju spoustu dalších skvělých napadů!
-
Moc Vám Martino děkuji za milá slova. Já sama se učím z internetu nebo z knížek, tak vím, že nafocené postupy dají hodně. Proto se je snažím ukazovat i všem ostatním.
Točené pletení jsem začala stejně jako mám postup na výrobu věnečku. V ruce, bez ničeho. Mezi ruličkami jsem udržovala malou mezeru. Po několika cm jsem do této mezery vložila jehlici.
-
2010-03-20 23:25:56 | Hana - Labuť
Hani, prosím tě z čeho jsi motala tu labuť, já jsem měla kancelářský papír, ten nekonečný, do jehličkové tiskárny,ruličky mám sice krásně bílé, ale jdou stočit do těch koleček na tělo, ale jak mají být ty křídla krásně zatočené, tak to vůbec nejde jsou moc tvrdé. Musím vyzkoušet nějaký jiný papír, a nebo to udělat ze zlatých stránek a nakonec labuť nabarvit na bílo, ale do toho se mi moc nechce. Děkuji za odpověď Hana
-
Ahoj Hani, tak přesně tento papír jsem použila i já. Ruličky jsem motala z třícentimetrových pásků. Stočení mi pak nědělalo problémy, jen to chtělo trochu zabrat.
-
2010-03-23 08:25:19 | Hana - re:
Hani děkuji za odpověd, ale bude to v té šířce pásků,já dělala ze stránky 5 pásků, tj jeden něco přes 4 cm. Zkusím to znovu, ale tyhle jsem využila jsou z nich čtyři velikonoční věnečky. Dík za tvé stránky. jsou opravdu bezvadné. Hana
-
2010-03-18 22:02:13 | VERONIKA
Dobrý večer,chtěla bych poradit koukala jsem na tu labut chtěla bych jí vyzkoušet ale nevim jak se dělá to točící dokola jak se to plete,nemohu to najít.Králíčkové jsou ůžasný taky ho budu dělat,děti ho chtějí.Tak se nebudu aspon nudita mrnata budou spokojený.Porad te mi stim pletením prosím.Děkuji vám.
-
Dobrý večer,
děkuji Vám. Návod na točené pletení, kterým je labuť pletená, naleznete v nafocených postupech pod "Základními vazbami". Do článku na to udělám ještě odkaz.
-
2010-03-15 18:23:26 | VERONIKA - PORADIT
Ahojky koukám na vaše stránky taky zkouším pléct košíky a zkoušim i jiné věci ale nejde mi to,škoda že ty kurzy nejsou tady někde poblíš jsem od České Lípi,ráda bych se přiučila.Ta labut je krásna ale to bych asi nezvládla.Chtěla bych se zeptat jestli jsou i jiné způsoby pléct ucha ke košíkum než jsou tady vyznačený na obrázkách.ahojky
-
Dobrý večer Veroniko,
nikdo učený z nebo nespadl. Každý se musí učit, než mu něco jde. Dříve nebo později se to určitě povede, uvidíte. Bohužel také nevím o nějakém kurzu v okolí České Lípy. Labuť opravdu není těžká, je celá dělaná z točeného pletení. Zkuste to a uvidíte.
Ano, jsou i jiné způsoby pletení uch. Postupně je budu zde přidávat.
-
2010-03-15 15:16:12 | Hana
Hani, tvé stránky jsou opravdu nádherné, kdykoliv něco hledám, tak jdu sem. Tvoje labuť ta je prostě překrásná. Mám velkou chuť ji zkusit, protože mám ruličky z faxového papíru,jsou krásně bílé, pletla jsem z nich husu, ale nevím,čím se mi to stalo, lakovala jsem Sportakrylem a udělalo mi to šedivé flíčky,štětec jsem měla nový,v tom žádná barva nemohla být.Moc Tě zdravím Hana
-
Ahoj Hani,
moc Ti dekuji, jsem ráda, že stránky slouží, komu mají
Lbauť opravdu není těžká. Ty flíčky mohl dělat lak. Vě většině případů nejsou laky bohužel úplně čiré.
-
2010-03-14 06:54:07 | Eva H. - HEVA
Tvoje stránky nemají chybu,oceňuji rady i pomoc nám "nezkušeným" samozřejmě v papírovém pletení.Eva.
-
Ahoj Evo, není zač. Snažím se, aby zde ostatní nalezli co nejvíc věcí pohromadě a nemuseli jako já dlouze prohledáva net, aby našli (nejen) základní informace o pletení z papíru.
-
2010-03-14 01:46:09 | alena
dobrý den labut je úúúúžasná chtela bych si ji uplést ale nemohu prijit na to jak jste spojila ty dve tocení do jednoho na ten krk a jestě prosím čím jste ruličky obarvila. a po pletení nebo pred pletením velice dekuji s pozdravem alena
-
Dobrý den Aleno,
děkuji Vám. ruličky jsme měla z bílého papíru, takže jsem je nepotřeboval ničím natírat. Krk jsem udělala tak, že jsme ty dva válečky dala k sobě a následující řadu upletla kolem dokola těch dvou válečků. Asi dvě nebo tři ruličky jsme zakončila.
-
2010-03-12 10:19:43 | Jana - Nádhera
Dneska mi poslala jedna motalinka z Livingu adresu na túto stránku nakoľko som aj ja obdivovala topánku ,a....sadla som na zadok toto je jedna naprosto úžasná stránka . Prajem veľa veľa síl pri jej zveladovaní já budem určite jej častým návštevníkom.
-
ahojkyy, dneska jsem nakoukla na stranky a objevila boticku a neda mi to ji nepochvalit !!!
je prekrasna a naprosto bez chyby, proste skvela
urcite musim vyzkouset, a proto velke DIIIIKY za napad a za navod
preji hodne dalsich napadu a pohodicku k tvoreni 
petyys
-
Ahoj petyys, diky za pochvalu a milá slova. Však ty také tvoříš pěkné věci, občas se k Tobě také ráda mrknu

-
2010-03-10 16:09:38 | Olga - žádost
Dobrý den, právě jsem si přečetla, že jedeš také do Slavonic a máš možnost sehnat papírový provázek. Mooooooooc prosím o bílý. Nemůžu ho sehnat. Když se na něj zeptám, tak na mě koukají jak na v... moc děkuji a těším se na shledání aglo
-
Ahoj Aglo,
nějaký doma mám, ale je celkem úzký, podívám se ještě někde po nějakém a něco dovezu. Také se těším
-
2010-03-10 13:30:44 | Naďa - Madeira
Dobrý den,ve vaší galerii jsem našla košík s názvem "Pokus o madeiru" mohla byste mi poradit jak na to? Zkoumala jsem foto asi půl hodiny a na nic jsem nepřišla.Moc děkuji.
-
2010-03-08 11:41:47 | míša
zdravím všechny začínám s frivolitkováním a chci vás všechny moc poprosit jestli máte návody na nějaké jednoduché hvězdičky,kytičky..pošlete mi je prosím
-
Ahoj Míšo,
nevím, jestli jsi koukala do mé galerie, ale mám tam velmi jednoduchý vzorník, ze kterého by se Ti třeba něco hodilo.
-
2010-03-05 11:48:58 | ivana - usi u krabic
Dobry den, mužete mi poradit jak mam udělat uši oplétam třemi opletkyuch bych chtěla jako otvory na užších stranach děkuji za radu
-
Dobrý den Ivano,
bohužel to nemám nikde nafocené (zatím), tak se Vám to pokusím popsat. Upleťte až k místu, kde má začínat ucho, kolem jedné osnovní ruličky obtočte všechny tři pletací ruličky a pleťte nazpátek (opačným způsobem). Na protější straně opět obtočte okolo osnovní ruličky, kde má začínat druhé ucho a pleťte už po směru.
Zkuste to třeba nejprv při peltení dvěma ruličkami, to Vám půjde lépe. Možná, že během dubna bych to mohla pro názornou ukázku nafotit a vložit. Dřív to opravdu nestihnu.
-
Dobrý den,
mam takový problém, hledala jsem všude možně řešení, ale nikde jsem ho nenašla, tak doufám, že mi pomůžete zde. Košíček natírám Balakrylem, abych zakryla písmenka. Po zaschnutí ho natřu lihovým mořidlem. To také nechám zaschnout, ale když začnu natírat lakem (sportakryl) začne se mořidlo úplně stírat. Vypadá to celkem zajímavě (je to takové přirozeně batikované), ale chtěla bych vědět, kde je chyba, přece jen bych chtěla zkusit i "neflekaté" barvení
Předem moc děkuji za odpověď.
Ilona
-
Dobrý den Ilono,
tak s tímto Vaším postupem se setkávám poprvé. Pokud natíráte samotným Balakrylem, tak už není potřeba žádné další úpravy.
Když to pak natřete mořidlem, tak to se nemá kam vpíjet, proto ho pak při lakování setřete.
Natírejte buď pouze Balakrylem, nebo mořidlem a pouze přes to mořidlo lakujte. Tmavým mořidlem zakryjete hodně i tisk. Nebo se zkuste podívat na další možnosti barev v mém článku
htt p://www.rucnivyrobky.eu/nafocenepostupy/barvyalaky.html
-
Děkuji za odpověď ale zřejmě i nadále budu muset postupovat takto, protože bílých ruliček tolik nemám (motám většinou z novin) a jak jsem již napsala, vypadá to zajímavě, že barva není jednolitá. Je to bohužel jediná možnost, jak úplně zakrýt písmo a jakmile prosvítá písmo, košíček už tolik nevypadá jako proutěný
.
Určitě i nadále budu navštěvovat tyto stránky, protože jsou plné inspirace a máte velice dobře zpracované postupy. Moc chválím.
Hezký den. Ilona.
-
Nebo mě ještě napadlo použít na balakryl přímo lazurovací lak nebo místo lihového, zkusím vodou ředitelné mořidlo, uvidím, který postup bude nejlepší.
Mějte se.
-
Nemáte zač. Lazurovací lak můžete vyzkoušet, to Vám půjde. Ale vodou ředitelné mořidlo Vám tam nebude držet vůbec. To pracuje pouze na principu vpíjení a odpařování vody. Výsledek bude ještě horší, než když použijete lihové mořidlo.
Z novin docílíte bílých ruliček tím, že budete motat ruličky z krajních proužků. Noviny si můžete rozstříhat na šířku novin, tím budete mít dvě dlouhé bílé ruličky, než když noviny rozstřihnete na výšku, to budou dvě kratší bílé ruličky a spousta potištěných.
-
2010-03-04 14:13:30 | Věra
Dobrý den,chtěla bych se pokusit o kočárek.
Spodek bych asi skusila podle primalexu,ale jak na boudičku??Nikde nemůžu (jednoduchý)popis najít.Mohla byste mi prosím poradit??Moc děkuji za jakokoliv radu.
-
Dobrý den,
pokusím se Vám popsat, jak jsme dělala podobný výrobek. Snad to půjde i bez obrázků. Když si upletete spodek a pak budete dělat boudičku, tak můžete dvě osnovní ruličky naproti sobě, které budou dělat kraj boudičky, spojit. K nim rovnoměrně (obloukem) ohněte osnovní ruličky, které budou tvořit boudičku a začněte tento prostor vyplétat sem a tam. Jelikož budete v prostředku potřebovat více výpletu, tam občas nebudete plést až ke kraji boudičky, ale třeba o čtyři ruličky skočíte dříve a pojedete na druhou stranu, kde také skončíte o stejný počet osnovních ruliček dříve. Pak pojedete až do konce a podle potřeby budete tyto "krátké" řady opakovat. Doufám, že je to alespoň trochu jasné. V následujích dnech nebo týdnech vím, že se k nafocení postupu nedostanu
-
2010-02-16 18:27:45 | kristýna - pletení košíků
Chtěla jsem se zeptat kolik mám mí nabarvených ruliček na šipky děkuju kristýna
a zítra určitě přídu
-
Ahoj Kristýnko,
pokud oplétáš tu krabičku z minula, tak zda-li máš nabarveno dvěma barvami, tak ruličky v jedné barvě měj tak 100 ks, v té druhé barvě Ti bude stačit asi 20 ks. Pokud máš pouze jednu barvu, tak na druhou použiješ bílé ruličky (kdyžtak donesu).
-
2010-02-13 18:10:54 | karla - pletení
:s Omlouvám se,popis jsem už našla!!!!Stačilo alistovat na vašich stránkách,děkuji,moc!!!!
-
2010-02-13 18:05:05 | karla - pletení košíků
Jsem na začátku,ale velmi mě zajímá "šikmé"pletení,válečky,věněčky..absolutně nevím jak na to,prosím o radu,ale jsem tak natvrdlá že nevím zda to pochopím,co třeba s obrázkem popis???
-
Zdravím. Pletení z papíru jsem naprosto propadla. Techniky pletení už docela ujdou. Chystám se na výrobu něčeho praktického /kufříku na zbytečnosti/. Máte nějaké odkazy na postupy výroby a připevnění vík a oušek? Také bych ráda zkusila uplést zahradní konvičku, hrníček s talířkem a jiné drobnosti pro mé přátele jako dárek. Nechystáte se nafotit postupy nebo nemáte odkaz na něčí stránky? Moc děkuji za rady
-
Dobrý den Dano,
různé druhy uch mám v nafocených postupech, tak se můžete podívat. Uchycení víka ještě nemám, ale plánuji někdy něco nafotit. Takové drobnosti budu možná teké někdy plést, ale zatím se můžete podívat na Lenku, která již tyto věci, a mimochodem velmi pěkně, dělala (jsou až ke konci její galerie): http://mojerucnivyrobky.eu/index.php?o ption=com_comprofiler&task=userProfile&user=113
-
2010-02-10 19:05:11 | Dagmar
Ještě si dovolím jednou....
někdo se tu ptal na síťování, dala jsem heslo "netting make" (sezman.cz přeloží) http://fibers.destinyslobster.com/Netting/netknot.htm. Určitě by něco bylo i na YOUTUBE.COM
Opravdu nebuďte děvčata pohodlná. Ať se Vám všem daří a Vy už Hanko nezlobte
-
Děkuji za zapojení do diskuze a radu. Máte pravdu, že některá děvčata nezkusí něco ani vyhledat. Jen někam napíše vzkaz a čekají, až mu to ostatní naleznou. A přitom to není těžké. Díky

-
2010-02-10 18:29:13 | Dagmar
cituji Hanko Vás:
"Takové porovnání s paní Brýdovou si snad ani nezasloužím. Sa ma občas na její stránky zavítám, nebo mrknu do jejich knížek a čerpám od ní nápady".
To přece nemůžete myslet vážně!!!!
Raději se od ní učte strategii!
Ona přece žádné nápady nemá, jen umí dobře prodat cizí! Podívejte se, že žádnou placenou reklamu nemá, pochválí a všechny šikovnější ženské jí sypou rady a fotky svých prací zadarmo.
Vaše skromnost se mi líbí, ale nic se nemá přehánět. Buďte sama sebou, dělejte co vás baví. Možná právě tím, že to děláte jako koníčka Vás nenutí používat nečisté praktiky.
Podívejte se třeba na LIVING.CZ a jinam nebuďte líné milé dámy! Určitě samy přijdete na to, že drtivá většina "tvořilek" Váš idol daleko předčí! Dívejte se pořádně. Výrobky mají i duši
-
Dobrý den Dagmar,
Vaše slova mě opravdu těší a vážím si jich. Tvorba ručních prací je můj velký koníček a líbilo by se mi, kdybych se tím mohla jednou i živit. Zatím se o své zkušenosti dělím prostřednictvím webu a mnou pořádaných kurzů pletení z papíru. V plánu mám ještě nějaké rozšíření, ale jeho realizace ještě chvíli potrvá.
Living navštěvuji, jak to jde. Možná mě tam znáte pod jménem HankaSola. Máte pravdu, že se tam nejde hodně inspirace. Bohužel není tolik času, abych stačila vše shlédnout.
Ještě jednou děkuji





Ahojky náhodou jsem narazila na moc krasné stromečky z drátků a korálku ,mám i několik fotek které mohu poslat meilem ..ráda bych si tuto zajímavost vyzkoušela ,ale nevím jak a kde se začína s pletenim ....kdyz se najde kdo poradí budu moc ráda krasný den ala