Návštěvnost

Tento měsíc1024
Celou dobu1259618

Slavonický veletrh řemesel

S malým zpožděním přidávám i článek o srazu ve Slavonicích. Tento, pro mě již druhý sraz, se konal 2. - 5. července 2010. Tento sraz byl připravený na počest výročí města 750 let od první písemné zmínky města Slavonice. Jak jinak by město řemesel oslavilo toto výročí než Mezinárodním  veletrhem řemesel. Ale abych nepředbíhala....

V pátek po obědě jsme se začaly sjíždět. Tentokrát nás bylo méně než na minulém srazu, ale za to jsme si stačily popovídat :). Během odpoledne jsme něco malého vytvořily a navečír pomáhaly Tarataner při stavbě jejího stánku pro děti, který měla připravený na následující den. Jednalo se o perníkovou chaloupku. Na bambusovou konstrukci jsme připevnily bonbony. Děti si mohly nazdobit "perníček" z kartonu a na chaloupku ho pověsit výměnou za bonbón. Chaloupku obývala po celý den ježibaba Kordula. Ležela na peci a pracovala na notebooku. Holt, moderní doba...

Slavonice_750_let_07
Slavonice_750_let_08
Slavonice_750_let_11
Slavonice_750_let_12
Slavonice_750_let_06

Druhý den jsme strávily celý na slavonickém náměstí na již zmíněném Mezinárodním veletrhem řemesel. Kde jsme každá z nás předváděla jinou techniku. Připravené výrobky byly i na prodej. Já jsem předváděla frivolitkování a vpichovaný textil. Dále bylo k vidění pletení z papíru (jak jinak), svíčky, ubrousková technika, zdobení triček, drobné výrobky z těsta, košíkářství, paličkování, předení a mnoho dalšího. Kolem stolů byly i lavice. To proto, aby si kolemjdoucí mohli daná řemesla vyzkoušet. Oficiální začátek trhu byl v 10 hodin, konec v 18 hodin. Po celou dobu byl na náměstí kromě stánků i program.

Slavonice_750_let_05
Slavonice_750_let_01
Slavonice_750_let_10
Slavonice_750_let_04
Slavonice_750_let_13
Slavonice_750_let_02
Slavonice_750_let_03
Slavonice_750_let_09

V podloubí probíhaly divadelní scénky, hrála hudba, večer plula na slavonickém potoku benátská gondola a byla taneční zábava na hasičárně. Nechybělo ani pohodové posezení u skleničky něčeho dobrého :)

Slavonice_750_let_14
Slavonice_750_let_16

V neděli a pondělí probíhal pokus o rekord v nejdelším sgrafitu. Na zemi byl pás dvou omítek spodní tmavší, vrchní světlejší a do té se vyškrabovaly ornamenty, značky obrazy… Více zde. Samozřejmě i my jsme se zúčastnily. Neděle byla volnější, takže jsme především pletly z papíru a tvořily z těsta podle výrobků, které dovezla Mia.

Slavonice_750_let_17

V pondělí jsme šly v 9 hodin na pěší přeshraniční výšlap. Prohlédly jsme si krásnou krajinu a od průvodce jsme se také o ní něco dozvěděly. A nezapomněly jsme se ani vrátit zpět do Slavonic.

Slavonice_750_let_18
Slavonice_750_let_19

Jak vidíte, tak jsme toho na tomto srazu zvládly opravdu hodně. Všechny se už těšíme na další setkání, které proběhne v říjnu. Tam bude účast zase hojná.

Fotografie jsou dodané od Janyvobo a Tarataner.

Kopírování obsahu

Kopírování našich textů do Vašich stránek bez odkazu na nás je považováno za krádež. Přečťěte si: eAdvokacie

Novinky

Fungující stránky

Webové stránky jsou po delší době opět funkční. Bohužel ne plně. Problémy jsou ještě s galerií, ale ty, doufám, budou brzy také vyřešené. Děkuji za trpělivost.

Betonové dekorace a šperky

Během roku 2018 jsem vyzkoušela novou techniku - práci s betonem. Zle z něj udělat betonové obaly na květináče, svícny, krmítka pro ptáky, ale třeba i originální šperky...

Číst dál...

Betlémské trhy v Třebechovicích p.O. 2015

Jak jsem již informovala, v sobotu 19.12.2015 proběhl pro velký úspěch 2. ročník Třebechovických trhů...